"מכל המיליארדים המדוברים, הת"תים לא ראו אגורה שחוקה"

תלמודי התורה שלנו ממומנים 30% בלבד ממקביליהם הממלכתיים, וכל זה על הלימודים עד השעה אחת בצהריים. משעות אלו והלאה כל התקצוב נופל עלינו. אם נעשה חשבון של 70% מעלויות של שעות הבוקר בנוסף לשעות אחה"צ, יצא שהעלות המלאה שאנחנו צריכים לגבות מההורים יהיה מאה אחוזים
ישראל פריי 1 Comment on "מכל המיליארדים המדוברים, הת"תים לא ראו אגורה שחוקה"

ביקורת שהועברה על מנהל ת"ת שביקש מהורי תלמידיו חיוב כספי גבוה, הוציאו משלווה מנהל ת"ת בכיר: "אתם מדברים על 'לעשות סדר'?! – אנחנו מרחק קילומטרים ממנו" • "לא גובים מההורים אפילו קמצוץ מהעלויות, חיים כמו שנוררים, לדבר ככה על האנשים שמחזיקים את עולם התורה?!"

צילום: Mendy Hechtman/Flash90
תלמודי התורה שלנו ממומנים 30% בלבד ממקביליהם הממלכתיים, וכל זה על הלימודים עד השעה אחת בצהריים. משעות אלו והלאה כל התקצוב נופל עלינו. אם נעשה חשבון של 70% מעלויות של שעות הבוקר בנוסף לשעות אחה"צ, יצא שהעלות המלאה שאנחנו צריכים לגבות מההורים יהיה מאה אחוזים
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמירות קשות המעלות תהיות בדבר הישגי המפלגות החרדיות הממשלה הנוכחית, העלה ב"מהדורה המרכזית" של 'קול חי' מנהל תלמוד תורה בבני ברק, שקבע נחרצות: "מכל המיליארדים שמדברים אליהם – לא הגיעה אגורה שחוקה אחת, לא לתלמודי התורה ולא לגני הילדים".

המנהל, הרב משה קארפ, עלה לשידור וביקש להגיב על ראיון שנערך דקות ספורות לפני כן, עם יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי. בראיון נשאל הח"כ מש"ס לדעתו אודות הפרסומים על חיידר בני ברקי ששלח חיוב רטרואקטיבי להורי התלמידים ע"ס כאלף וחמש מאות ש"ח, בשל חובות שצבר כתוצאה מאי העברת תקציבים שונים.

ח"כ מרגי התייחס בזהירות מרבית לדברים, וניסה שלא להעביר ביקורת לא על הורי התלמידים, המתקשים לשאת בנטל הכבד, ולא על מנהלי תלמודי התורה הקורסים תחת המשא והאחריות הרובצים על כתפיהם. אך בין הדברים, דיבר מרגי על הצורך "לעשות סדר" בעניין שכר הלימוד, תוך שהוא מזכיר את תמיכתו בהצע"ח של ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) המבקשת להגביל את הגבייה.

דברים אלו הרתיחו את מנהל התלמוד תורה, שהסביר עד כמה הדברים אבסורדיים, כמה מעט כסף נכנסים מתקציבי המדינה ומתשלומי ההורים, ואיך נאלצים המנהלים להשלים את החסרים הגדולים. הטון שהעביר ביקורת עליו ועל חבריו – כאילו הם ראויים לריסון ולביקורת – קוממה אותו.

"תלמודי התורה שלנו ממומנים 30% בלבד ממקביליהם הממלכתיים, וכל זה על הלימודים עד השעה אחת בצהריים. משעות אלו והלאה כל התקצוב נופל עלינו. אם נעשה חשבון של 70% מעלויות של שעות הבוקר בנוסף לשעות אחה"צ, יצא שהעלות המלאה שאנחנו צריכים לגבות מההורים יהיה מאה אחוזים. אנחנו לא גובים אפילו חצי מזה! מדברים על לעשות סדר? – אנחנו מרחק קילומטרים מהסדר הזה!", זעק.

והמשיך: "אנחנו חיים כמו שנוררים. בצמצום רב. כל הוצאה ולו הקטנה חושבים מאה פעם קודם. המלמדים מסתפקים במשכורות נמוכות בהרבה מן הראוי והמקובל", וכאן הטיח בנציגי הציבור, "לדבר ככה על האנשים שמחזיקים את עולם התורה?! קודם כל תדאגו שיגיע אלינו הכסף כמו לכולם. אם הם אכן יעשו כך, ואנחנו נמשיך לגבות את הכסף – אז שידברו".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    כל עוד ולא נקבע מנגנון שדואג להעביר את המשכורות ישירות לגננות אין שום טעם בתקצוב הגננות כמו בחינוך הממלכתי וחבל שסגן השר פרוש לא פועל לתיקון העושק של הגננות החרדיות שנעשה לא על ידי משרד החינוך אלא על ידי אנשים מתוכנו.